Centrum Dobrej Terapii
Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Prowadź dziennik na zdrowie!

Na przestrzeni dziejów, ludzie sukcesu – władcy, naukowcy, filozofowie – spisywali swoje myśli w formie dzienników. Oskar Wilde miał nawet powiedzieć: „Nigdy nie podróżuję bez moich zapisków, człowiek winien zawsze mieć pod ręką sensacyjną lekturę”.

Dziś wiemy o zdumiewającej ilości korzyści wynikającej z prowadzenia osobistego pamiętnika. Badacze z Uniwersytetu Teksańskiego dowodzą, że regularne spisywanie przemyśleń wzmacnia układ odpornościowy, a w szczególności komórki zwane limfocytami T. Dowiedziono także wpływu tej aktywności na redukcję objawów astmy i reumatoidalnego zapalenia stawów. Także w odniesieniu do zdrowia psychicznego osobiste opisywanie własnych uczuć pomaga osobom po trudnych przeżyciach szybciej wrócić do pełni sił, obniża poziom napięcia, ułatwia rozwiązywanie problemów, a nawet usprawnia funkcjonowanie pamięci! Wskazówki od profesjonalistów: należy pisać regularnie, szczerze do bólu i opisywać doznawane uczucia. Poza tym nie ma zasad. Być może odkryjesz że Twój pamiętnik jest nieoceniającym, zawsze akceptującym przyjacielem. Powodzenia!

Opracował dr n. med. Grzegorz Mączka

Przeczytaj również:
Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
5 maja 2012

Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 r. Tekst jednolity. Stan na dzień 1.01.2012 r. Preambuła Uznając, że zdrowie psychiczne jest... »