Centrum Dobrej Terapii
Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

3 lata temu bralem Efectin w dawce 225 mg. Od tamtej pory cierpię na impotencję.

Dzień dobry,

3 lata temu brałem Efectin w dawce 225 mg. Od tamtej pory cierpię na impotencje. Czy to możliwe, żeby Efectin trwale uszkodził funkcje seksualne? Bardzo proszę o odpowiedź.
Czy da się to jakoś leczyć?

Pozdrawiam,

Marcin

Odpowiedzi specjalistów (1):

dr n. med. Bartosz Grabski Specjalista psychiatra, specjalista seksuolog, jako jeden z kilku lekarzy w Polsce posiada… »

Szanowny Panie,

Obecnie brakuje jednoznacznych dowodów naukowych na to, aby leki przeciwdepresyjne, w tym wenlafaksyna (np. Efectin) mogły trwale uszkodzić lub upośledzić funkcje seksualne. Nie mniej jednak istnieje grupa pacjentów, którzy taki problem po ich przyjmowaniu relacjonują. W takich przypadkach, każdorazowo, wymagana jest bardzo szczegółowa i indywidualna ocena sytuacji danego pacjenta, co wymaga wizyty u lekarza seksuologa.

Zachęcam więc Pana do wizyty lekarskiej u specjalisty.

Z poważaniem,

Bartosz Grabski

Masz pytanie do naszych specjalistów?
Zadaj pytanie teraz za darmo!