Centrum Dobrej Terapii

Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Bezsenność – jakie zmiany stylu życia pomagają ją opanować?

Borykając się z bezsennością warto w sposób konsekwentny wprowadzić następujące modyfikacje stylu życia:

  • regulacja faz snu poprzez ustalenie stałej pory budzenia – 7 dni w tygodniu. Wiele osób mających problemy ze snem, próbuje nadrabiać niedobór w tym zakresie w weekendy. To pułapka, która sprzyja nasileniu bezsenności zaraz po dniach wolnych,
  • przed położeniem się do łóżka zrezygnuj z pobudzających aktywności (intensywne ćwiczenia, TV, komputer, praca, rozwiązywanie poważnych problemów) i podejmij bardziej relaksujące aktywności – lektura książki, kąpiel, słuchanie muzyki. Przebywaj w słabo oświetlonych pomieszczeniach, tak aby symulować warunki jakie są podczas zachodu słońca,
  • nie pij alkoholu i napojów kofeinowych wieczorem; unikaj też obfitych posiłków,
  • zapewnij sobie optymalne warunki do snu – w sypialni powinno być cicho i ciemno, a temperatura nie powinna być ani za wysoka, ani za niska,
  • kładź się do łóżka dopiero gdy poczujesz senność, jeśli nie zaśniesz w ciągu pół godziny od położenia się – opuść łóżko i poczekaj na senność,
  • naucz się i stosuj techniki relaksacyjne, pomyśl o ćwiczeniach jogi,
  • unikaj drzemek w ciągu dnia, zwłaszcza późnym popołudniem.

Nie poddawaj się za szybko, wielu osobom takie modyfikacje pomagają w odzyskaniu regenerującego snu.

Przeczytaj również:
Przeczytaj poprzedni wpis:
Depresja i ból – wzajemne powiązania

Depresja bywa nazywana „bólem duszy” albo stanem „bólu psychicznego”. Wynika to z szeregu jej objawów składających się na stan uogólnionego…...

Zamknij