Centrum Dobrej Terapii

Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Poradź sobie z głodem nikotynowym – dla osób rzucających palenie

Trudnym doświadczeniem somatycznym i emocjonalnym w okresie ograniczania lub zaprzestawania palenia papierosów bywa nasilający się w tym okresie głód nikotynowy. Oto kilka prostych sposobów na poradzenie sobie z nim:

  1. unikaj bodźców wyzwalających głód: wyzwalacze zewnętrzne (ludzie, miejsca i sytuacje), wyzwalacze wewnętrzne (myśli, uczucia),
  2. unikaj sytuacji, które potęgują Twoje napięcie w ciele lub emocjach,
  3. staraj się rozwiązywać na bieżąco pojawiające się problem.

A kiedy jednak głód się pojawi:

  1. zajmij się czymś dla odwrócenia uwagi,
  2. porozmawiaj z kimś,
  3. zrób listę korzyści z niepalenia – noś ją przy sobie,
  4. sporządź listę strat spowodowanych przez palenie,
  5. wzmacniaj wiarę we własne siły,
  6. zastosuj technikę odkładania decyzji o zapaleniu – głód nikotynowy mija po pewnym czasie,
  7. pamiętaj, że ostateczna decyzja o zapaleniu papierosa należy do Ciebie.

Możesz wygrać!

mgr Jolanta Ryniak

Ukończyła psychologię na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalistka psychologii klinicznej, psychoterapeutka i superwizor-aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, superwizor i specjalista psychoterapii… »

Inne artykuły:
Przeczytaj poprzedni wpis:
Centrum Dobrej Terapii wspiera Uniwersytet Trzeciego Wieku

9 marca nasz ośrodek ponownie zaangażował się we współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku, w zakresie szerzenia wiarygodnej wiedzy na temat…...

Zamknij