Centrum Dobrej Terapii

Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Trening relaksacyjny – efektywne radzenie sobie ze stresem, bezsennością, napięciami

Zajęcia relaksacyjne

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o relaksie – 8 tygodniowy program radzenia sobie ze stresem i codziennymi trudnościami

Ciągle rozmyślasz o problemach i nie możesz pozbyć się napięcia? Wydaje ci się, że codzienność to pasmo trudów i katastrof? Miesiące mijają, a ty masz poczucie, że życie ucieka bez twojego w nim udziału? Nie pamiętasz co to beztroska? Myślisz, że tylko ucieczka na koniec świata od swojej pracy i bliskich pozwoliłaby ci odpocząć?

Mamy propozycję dla Ciebie!

Nie musisz brać miesiąca urlopu i zaszywać się w leśnej głuszy, aby uporać się ze stresem. Wystarczy nawet kilka minut by rozluźnić ciało i przywrócić jasność myślenia, jeśli dowiesz się:

1. co się z tobą dzieje, kiedy doświadczasz stresu i innych nieprzyjemnych stanów emocjonalno-fizycznych,
2. co z tym możesz zrobić korzystając ze swojego ciała/umysłu/oddechu.

Proponujemy przystępne metody, możliwe do zastosowania w każdych warunkach, dzięki którym uspokoisz stres i zaciekawisz się tym, co masz w swojej codzienności, zamiast przed tym uciekać.

Te metody to:

• elementy treningu redukcji stresu opartego na uważności,
• ćwiczenia oddechowe,
• nietrudne ćwiczenia rozciągające uwalniające mięśnie od napięcia statycznego,
• trening napinania i rozluźniania mięśni Jacobsona,
• relaks za pomocą autosugestii wg Schultza,
• wizualizacje.

Proponowane techniki mają swoje naukowe uzasadnienie, a ich skuteczność potwierdzona jest latami badań na temat ich korzystnego wpływu na sferę psychiczną, fizjologiczną, a nawet na aktywność i budowę mózgu. Mogą więc być stosowane w odniesieniu do szerokiego spektrum problemów. Technik tych można się nauczyć tak jak każdej innej umiejętności, np. jazdy na rowerze. Sprawności nabywamy poprzez regularne ćwiczenia, dlatego proponujemy uczestnictwo w cyklu 8 spotkań.

W czasie 8 tygodniowego treningu będziemy:

1. doświadczać zamiast analizować czy działać (dlaczego nie możemy odpocząć wtedy gdy tego chcemy, co to jest uważność i jak z niej skorzystać, jak przechodzić z trybu działania w tryb „bycia” za pomocą autosugestii i napinania/rozluźniania mięśni),
2. oddychać (dlaczego od jakości oddechu zależy nasze szczęście, jak oddech wpływa na umysł, jakie ćwiczenia oddechowe zastosować dla uspokojenia, technika pauzy na oddech),
3. „przebywać” w swoim ciele (przyjacielskie odwiedziny w ciele, technika skanowania ciała, jak pozycją zmienić swoje samopoczucie psychiczne, usuwanie napięcia z ciała poprzez ruch),
4. słuchać, widzieć, smakować i wizualizować (spacer dźwiękowy, relaksacyjne ćwiczenia dla oczu, uważne jedzenie, wyobrażenia sterowane),
5. obserwować swoje myśli (fabryka plotek w naszej głowie, jak przestać się zamartwiać tym co było/będzie, czy zawsze można wymyślić rozwiązanie problemu),
6. dawać przestrzeń emocjom (jak przeżywać trudne uczucia bez dawania się im niszczyć, dekonstrukcja niepokoju)
7. oswajać ból i dyskomfort fizyczny (jak nie szarpać się z tym co już jest, technika rozpuszczania bólu),
8. pielęgnować życzliwość dla siebie i innych.

Dla kogo?

Trening relaksacyjny obejmujący ćwiczenie uważności jest pomocny w problemach:
• stres w pracy i wypalenie zawodowe,
• zamartwianie się i negatywne myślenie,
• smutek i depresja (zapobieganie nawrotom),
• chroniczny ból i emocjonalne reakcje na ból,
• zaburzenia psychosomatyczne,
• stany lękowe, nerwice, niepokój,
• zaburzenia odżywiania się,
• fizyczne objawy stresu takie jak wysokie ciśnienie, bezsenność i inne zaburzenia snu , napięcie mięśniowe,
• poirytowanie,
• problemy z koncentracją i pamięcią,
• poprawa jakości życia,
• zwiększenie odporności fizycznej i psychicznej.

Oczekiwane rezultaty

Trening relaksacyjny obejmujący naukę uważności ma skuteczne działanie terapeutyczne:
• uczy jak się odprężyć bez względu na warunki,
• daje umiejętność uświadamiania sobie swoich „autopilotów”, zgodnie z którymi reagujemy stresem i ich zmiany na bardziej świadome wzorce myślenia i działania,
• pomaga regulować emocje, a więc zaradzić depresji i stanom lękowym,
• wyostrza zmysły i autopercepcję,
• poprawia umiejętność skupiania się i pamięć,
• daje żywy kontakt z rzeczywistością, a więc wspiera radość,
• zwiększa samoświadomość,
• pomaga kształtować postawę cechującą się spokojem i wewnętrzną stabilnością,
• uczy życzliwości i współczucia dla siebie i innych,

Terminy:

Zajęcia mają formę zamkniętą. Przejście całego 8-tygodniowego cyklu zajęć ma umożliwić zapoznanie się z wszystkimi metodami, które wzajemnie się uzupełniają. Najbliższa edycja programu startuje 22 stycznia 2017 roku. Spotykamy się w niedziele o godzinie 18:00. Każde spotkanie trwa 60 minut. Prosimy o wygodny strój.

Miejsce:
Zajęcia odbywają się w przytulnej i komfortowej sali Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (IPRI) przy ul. Powroźniczej 6/2 w Krakowie (bliskie sąsiedztwo Rynku Dębnickiego).

Koszty:
Koszt uczestnictwa w całości kursu (8 spotkań) to 320 zł. Przy płatności z góry za cały kurs – cena promocyjna 300 zł. Kurs poprzedza nieodpłatne spotkanie wprowadzające, na które zapraszamy osoby jeszcze niezdecydowane. Można dowiedzieć się więcej o celu zajęć, posłuchać o badaniach naukowych w relaksacji i rozwiać ewentualne wątpliwości. Liczba miejsc ograniczona, o przyjęciu na zajęcia decyduje kolejność wniesienia opłat za cały kurs.

Zajęcia prowadzi:
Barbara Rząsa, psycholog i psychoterapeuta

Informacje i zapisy:
Centrum Dobrej Terapii
ul. Miłkowskiego 9/U3
Tel: (12) 264 17 41
kom: 668 230 869

Trening relaksacyjny – efektywne radzenie sobie ze stresem, bezsennością, napięciami - Materiały dla pacjentów:
Trening relaksacyjny – efektywne radzenie sobie ze stresem, bezsennością, napięciami - Nasi specjaliści: