Centrum Dobrej Terapii

Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Prowadź dziennik na zdrowie!

Na przestrzeni dziejów, ludzie sukcesu – władcy, naukowcy, filozofowie – spisywali swoje myśli w formie dzienników. Oskar Wilde miał nawet powiedzieć: „Nigdy nie podróżuję bez moich zapisków, człowiek winien zawsze mieć pod ręką sensacyjną lekturę”.

Dziś wiemy o zdumiewającej ilości korzyści wynikającej z prowadzenia osobistego pamiętnika. Badacze z Uniwersytetu Teksańskiego dowodzą, że regularne spisywanie przemyśleń wzmacnia układ odpornościowy, a w szczególności komórki zwane limfocytami T. Dowiedziono także wpływu tej aktywności na redukcję objawów astmy i reumatoidalnego zapalenia stawów. Także w odniesieniu do zdrowia psychicznego osobiste opisywanie własnych uczuć pomaga osobom po trudnych przeżyciach szybciej wrócić do pełni sił, obniża poziom napięcia, ułatwia rozwiązywanie problemów, a nawet usprawnia funkcjonowanie pamięci! Wskazówki od profesjonalistów: należy pisać regularnie, szczerze do bólu i opisywać doznawane uczucia. Poza tym nie ma zasad. Być może odkryjesz że Twój pamiętnik jest nieoceniającym, zawsze akceptującym przyjacielem. Powodzenia!

Opracował dr n. med. Grzegorz Mączka

dr n. med. Grzegorz Mączka

Certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, specjalista psycholog kliniczny, dydaktyk. W trakcie kursu Superwizor-Dydaktyk PTTPB.  Doświadczenie zawodowe… »

Inne artykuły:
Przeczytaj poprzedni wpis:
Szafran na depresję?

Szafran jest znaną od tysięcy lat substancją pozyskiwaną z Krokusa Uprawnego (Crocus Sativus). Powszechne jest jego zastosowanie jako przyprawy, barwnika…...

Zamknij