Centrum Dobrej Terapii

Specjalistyczny ośrodek pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i psychiatrycznej.

Depresja – jak zapobiegać? Nakarm swój umysł

Codziennie karmimy nasze ciała, a co z naszymi umysłami? Jeśli istnieje zła dieta dla ciała, to czy można źle odżywiać umysł? Czy istnieje odpowiednik fast food dla umysłu? Umysł działa podobnie jak mięsień, by się rozwijać potrzebuje stymulacji, pokarmu i regularnych ćwiczeń. Dlatego by uniknąć „otłuszczenia umysłu” warto szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie, co naprawdę go karmi, co go inspiruje? Dla wielu osób może być to kontakt ze sztuką, pięknem, wydarzeniami kulturalnymi, przyrodą czy porywającą ideą. Dlatego idź do teatru, na wystawę, na koncert, odwiedź rezerwat przyrody, przeczytaj inspirującą lekturę, jedź na wycieczką, poznaj inną kulturę, weź udział w grupie dyskusyjnej, naucz się nowego języka, zapisz się na kurs, szkolenie, trening, rób jedną rzecz w tygodniu, której nigdy dotąd nie próbowałeś. Twój umysł Ci się odwdzięczy.

Opracował dr n. med. Grzegorz Mączka

dr n. med. Grzegorz Mączka

Certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, specjalista psycholog kliniczny, dydaktyk. W trakcie kursu Superwizor-Dydaktyk PTTPB.  Doświadczenie zawodowe… »

Inne artykuły:
Przeczytaj również:
Geriatryczna skala oceny depresji
28 czerwca 2012

Geriatryczna skala oceny depresji (Geriatric Depression Scale – GDS) to jedna z częściej stosowanych skal do przesiewowej samooceny depresji w wieku... »

Skala depresji Becka
6 czerwca 2012

Skala depresji Becka składa się z 21 pytań wielokrotnego wyboru i jest jednym z najpowszechniej stosowanych narzędzi oceny nasilenia objawów depresyjnych.... »

Przeczytaj poprzedni wpis:
Bezsenność – jakie zmiany stylu życia pomagają ją opanować?

Borykając się z bezsennością warto w sposób konsekwentny wprowadzić następujące modyfikacje stylu życia: regulacja faz snu poprzez ustalenie stałej pory…...

Zamknij